flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Результати опитування громадян - відвідувачів Радехівського районного суду Львівської області

09 грудня 2015, 16:40

Оцінка рівня задоволеності громадян якістю окремих аспектів

функціонування суду.

             Вдосконалення судової системи належить до пріоритетних завдань в становленні демократії в українському суспільстві. Лише покращуючи розуміння реальної ситуації в судах, стану відносин судової системи та суспільства, можна досягти суттєвого покращення ефективності судочинства, зміцнення довіри до суду в українському суспільстві. Власне цим пояснюється необхідність використання у адмініструванні судової діяльності методів оцінювання якості роботи суду.

    З 16 квітня 2015 року по 20 травня 2015 року  представниками благодійної організації «Твоє право» та регіонального громадського благодійного фонду «Право і демократія» за  підтримки проекту «Справедливе правосуддя» в рамках проекту   «Опитування громадян щодо їх задоволеності якістю функціонування судів Львівської області з використанням карток громадянського звітування» проводилося  анкетування відвідувачів Радехівського районного суду Львівської області.

    У суді було опитано 80 осіб. Більшість опитаних - жінки (57,5%). Найбільше представлені респонденти з базовою вищою (17,5%) і повною вищою освітою (45%). Абсолютна більшість не мають вищої юридичної освіти (97,5%). Більшість опитаних проживають у населеному пункті, де розташований суд (66,3%).

Переважна більшість респондентів (60,8%) в цілому оцінили якість роботи суду на «добре» та «відмінно», тільки 11,4% опитаних поставили оцінку «погано» і «дуже погано». За 5-бальною шкалою середня оцінка якості роботи суду становить 3,63 бали.

  Таким чином, у суді найкраще забезпечуються показники повноти та ясності інформації (4,2 бали). Задоволеність інформацією про зразки документів склала 4,22 бали, зручність розташування інформаційних стендів - 4,21 бали. Найнижчу оцінку отримав індикатор «розташування кабінетів та інших приміщень». Отже, у суді потрібно покращити маркування розташування приміщень.

             Відносно високо були оцінені зручність та комфортність перебування у суді (3,89 бали). Найкраща ситуація із вільним доступом до побутових приміщень (4,33 бали). Чистота та прибраність приміщень отримали 4,06 бали, достатність зручних місць - 3,75 бали, достатність освітлення - 3,4 бали. Отже, цей вимір містить хороший потенціал для покращення.

Цікаво, що два виміри отримали однакову кількість балів (3,69): сприйняття роботи працівників апарату й сприйняття роботи суддів.

У відносно високі 4,21 бали оцінено виявлені професіоналізм та знання своєї справи. Середні 3,79 бали отримали «безпомилковість» роботи працівників апарату, а також виявлені у спілкуванні повагу і бажання допомогти (3,48 бали). Найнижчу оцінку отримав індикатор «однакове ставлення до всіх відвідувачів» - тільки 3,24 бали. Отже, потенціал змін міститься у покращенні навичок спілкування із відвідувачами.

Усі індикатори виміру «сприйняття роботи суддів» не перевищують оцінки «4». Відносно високо оцінені належна підготовка до справи (3,98 бали), дотримання процедури розгляду (3,9 бали) та виявлені суддею коректність, доброзичливість, ввічливість (3,74 бали) та неупередженість і незалежність судді (3,73 бали). Відносно низьку оцінки отримала можливість сторонам обгрунтувати свою позицію (3,06 бали). Зважаючи на те, що абсолютна більшість відвідувачів суду не має юридичної освіти, то потенціал покращення міститься у всебічному і як найповнішому поясненні усіх пов'язаних із розглядом справ моментів як працівниками апарату, так і суддями.

Проаналізуємо вимір «Доступність суду», який респондентами був оцінений у 3,23 бали. У більш як чотири бали відвідувачі оцінили тільки 1 індикатор цього виміру: легкість знаходження будівлі суду. Зручність графіку роботи канцелярії склав 3,49 бали, зручність добирання громадським транспортом - 2,96 бали, достатність паркувальних місць - 2,75 бали. Найнижчу оцінку отримав індикатор доступності суду для осіб з обмеженими можливостями - 1,58 бали. При цьому на питання про отримання інформації по телефону відмовились надати відповідь 79 респондентів

Але відносно найнижчі показники отримав вимір «Дотримання строків судового розгляду». Вчасність початку судових засідань отримала 3,27 бали, обгрунтованість затримки або перенесення слухань була оцінена у 3,42 бали. Понад 80% респондентів вважають, що їхні побажання при призначенні дня і часу засідання не були враховані (1,72 бали). Ці дані підтверджують тенденції, помічені при аналізі виміру «Сприйняття роботи судді», а саме недостатність пояснень від суддів сторонам процесу, що негативно впливає на загальне сприйняття роботи суду.

            16 липня 2015 року в Радехівському районному суді Львівської області представниками благодійної організації «Твоє право» та регіонального громадського благодійного фонду «Право і демократія» за  підтримки проекту «Справедливе правосуддя» проведено фокус-групу із суддями та працівниками апарату  Радехівського районного суду Львівської області, на якій обговорено попередній аналіз результатів опитування відвідувачів суду та напрацьовані основні висновки та рекомендації, обговорені персоналом проекту та працівниками суду.

             30 листопада 2015 року у м.Львові представниками благодійної організації «Твоє право» у співпраці з регіональним громадським фондом «Право і демократія» за  підтримки проекту Агенства США з міжнародного розвитку «Справедливе правосуддя» відбулася презентація результатів дослідження щодо якості функціонування судів у Львівській області з подальшим обговоренням у форматі круглого столу рекомендацій щодо шляхів підвищення ефективності роботи суду. У роботі круглого столу взяв участь керівник апарату Радехівського районного суду Львівської області Міщук Андрій Васильович.

              Очікується, що отримана в ході дослідження інформація сприятиме побудові діалогу між судами та суспільством задля покращення доступу до правосуддя, підвищення ефективності та  прозорості судової системи, побудови довіри громадян до суду.